PRÀCTICA 6: PROPOSTA D’ACTIVITAT, TREBALL COL·LABORATIU.

LA CASTANYADA

  • Context

És una festa popular de Catalunya que se celebra el dia de Tots Sants, tot i que darrerament se n’ha desplaçat la celebració a la vigília d’aquesta diada (entre el 31 d’octubre i l’1 de novembre). La castanyada catalana prové d’una antiga festa ritual funerària. Consisteix en un àpat en què es mengen castanyes, panellets, moniatos i fruita confitada. La beguda típica de la ‘castanyada’ és el moscatell. Pels volts d’aquesta celebració, les castanyeres venen al carrer castanyes torrades i calentes, i generalment embolicades en paper de diari (paperina).

  • Objecte

En aquesta activitat, l’objecte és la tradició de celebrar cada any la castanyada a l’escola.

  • Subjecte

En aquest cas, el subjecte serien tots els alumnes que participen en aquesta activitat.

  • Comunitat

La comunitat són tots els pares voluntaris, els propis professors que estan vinculats en aquesta activitat i també la persona la qual se li ha comprat les castanyes.

  • Procediment de l’activitat

Prèviament, els alumnes dividits en grups , juntament amb els seus professors van a comprar les castanyes al mercat del poble. El dia abans, els nens surten també a comprar begudes, com ara: suc de raïm, de pinya, etc. Durant el dia de la celebració, pel matí, els alumnes, seguint els passos del professor, van fabricar les seves pròpies paperines amb paper de diari. A la tarda, els membres de l’Ampa, alguns pares i mares voluntaris i, els mestres amb l’ajuda de les cuineres del centre, couen les castanyes. Mentrestant, els nens i nenes fan jocs al pati. En acabar els jocs, cada curs seu en rotllana i el professor els reparteix les castanyes als seus alumnes.

  • Principis metodològics aplicats

Un dels principis més importants per realitzar aquesta tasca ha estat l’aprenentatge col·laboratiu, la cohesió de grup. Aconseguir un bon clima de treball també ha estat un dels principis més importants. Un altre principi és el compromís de l’alumnat amb el seu aprenentatge davant aquesta situació.

6 comentarios

  1. jtorrespe · abril 28, 2016

    Aqui està la practica que ahir vam fer en grup, nomes l’he passat!! què us sembla? 🙂

    Me gusta

  2. laiagarciamartinezblog · abril 28, 2016

    Podríem substituir el moscatell per suc de raïm pels nens! Aixi seria mes autèntic

    Me gusta

  3. ramonasenjo · abril 28, 2016

    Un exemple que jo faria, es passar una circular:
    Benvolgudes famílies:
    Ens adrecem a vosaltres per demanar la vostra col•laboració el dia de la festa de la castanyada. Com ja sabeu, durant la tarda del dijous 30 en farem la celebració.
    Atentament les mestres.

    També, el que es podria fer a l’acabar aquest dia és què els nens facin una valoracio individual i després conjunta de l’activitat així cada any es podria millorar algun tipus d’aspecte.

    Què us sembla gent? 😉 i tot lo altre em sembla correcte!!

    Me gusta

  4. aaronegeape · abril 28, 2016

    El que més m’agrada d’aquesta activitat és el fet que els nens i nenes gaudeixin de les tradicions i a més a més que ho facin amb la col·laboració activa dels pares i mares amb l’escola. Bona feina equip!

    Me gusta

  5. jtorrespe · abril 28, 2016

    D’acord Ramon bona idea!!

    Me gusta

  6. pealeixvc · abril 28, 2016

    Bona feina xeics!!!!

    Me gusta

Deja un comentario