PRÀCTICA 6: TASCA INDIVIDUAL. Síntesi de l’actvitat.

Xerrada: Tasca competencial: ¡Vamos de merendola!

EL DIJOUS LLARDER

Com a introducció per començar aquesta síntesi de la xerrada d’ahir m’agradaria explicar que és el dijous llarder. El dijous gras o dijous llarder és el primer dia del Carnaval o Carnestoltes, tot i que actualment en nombroses poblacions la festa s’ha ampliat en el nombre de dies de celebració. És tradició prendre la botifarra d’ou en aquest dia a més d’altres de semblants com la blanca o la negra. També és costum prendre truita de botifarra. A l’hora d’esmorzar, per postres o per berenar, en els carnavals més autòctons es menja la coca de llardons.

L’activitat que va realitzar la Pilar em va semblar molt creativa i innovadora, sobretot el fet de que nens de 6 i 7 anys s’acostin tan els problemes de la vida quotidiana, com ara anar comprar per si sols, organitzar feina en grup, etc. La xerrada va començar amb una breu explicació de l’escola (CEIP Joaquín Costa – GRAUS). És una escola d’un poble petit, l’escola és bilingüe i fins fa poc temps, gràcies a la Pilar van fer aquesta nova celebració. Ella porta més de 22 anys treballant en aquest centre, i té una experiència molt notable.

La manera d’explicar de la Pilar, en la meva opinió, va fer que la xerrada fos més entretinguda i dinàmica. Seguint amb el transcurs de la xerrada, després de presentar l’escola, va presentar la seva activitat. Era un activitat grupal, en grup de 3 o 4 nens i nenes, que tenien de fer unes diverses tasques per tal de que tot sortís a la perfecció. Ben explicat aquesta part, va dir un dels principis metodològics aplicats en l’activitat i, amb l’ajuda de L’Alex,  van mostrar algun video dels dies en què els nens i nenes elaboraven l’activitat.

Un cop va acabar d’explicar l’activitat, vam passar a fer-li preguntes sobre el que havia treballat, i finalment es va acabar la sessió. En la meva opinió aquesta iniciativa mostrada pels dos professors m’ha semblat molt interessant de cara a un futur no molt llunyà. Intentar mostrar els nens la manera de resoldre problemes reals de la vida quotidiana és un tasca complicada, i alhora, satisfactòria per ells, ja que si els eduquem amb aquesta llibertat poden acabar resolent problemes més aviat.

descarga

 

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s