PRÁCTICA 4. ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE COLABORATIVO. TAREAS 1 Y 2

TAREA 1 – INDIVIDUAL

trabajo-en-equipo-2-8620e

Una activitat colaborativa que recordo, és que durant l’etapa d’ESO, en l’assignatura d’Educació física, havíem d’agrupar-nos en grups de 4 o 5 membres, i preparar una classe. Cada dia feia la classe un grup diferent i havíem de programar jocs perquè els companys els realitzessin. Aquests jocs havien d’estar relacionats amb la teoria que ens havia explicat el professor durant aquell trimestre. Era sobre les Qualitats físiques bàsiques (força, velocitat, flexibilitat i resistència). Després d’haver realitzat els jocs i les activitats, els membres del grup havíem d’ explicar on havien utilitzat en cada joc la resistència, la força o la velocitat, depenent el que toqués a cada grup.

  • Descripció de l’activitat

Contingut: Les qualitats físiques bàsiques en l’ assignatura d’ Educació física.

Objectius: Que els alumnes poguéssim dur a la pràctica la teoria que els professor ens havia explicat. Saber crear jocs on apareguessin les qualitats físiques bàsiques i justificar quan, on i com les utilitzàvem. A més a més el grup guiava la classe per un dia, per tant érem els professors en aquella hora de classe.

Resultat final: El resultat era bastant positiu, ja que aprenies a aplicar la teoria, perquè havies de crear les activitats a partir del que s’havia explicat.

Agrupacions (nº d’alumnes del grup): El grup es formava amb 4 o 5 alumnes.

  • Procés col·laboratiu

Com s’organitzava el grup: El grup el vam organitzar en que cada membre creava una activitat o joc. També programàvem un escalfament i al final les justificacions. Això últim ho fèiem tots junts i també aportàvem idees en els jocs dels altres companys perquè fossin més dinàmics o perquè hi aparegués amb més intensitat una qualitat física bàsica.

Recordes algun aspecte a assenyalar sobre la interacció entre els membres del grup (llenguatge, comunicació i ajudes): Recordo que molts cops ens ajudàvem entre els membres del grup, quan un joc no funcionava del tot bé ho arreglàvem entre tots. I a l’hora de crear-los donàvem opinions i ajudàvem a fer la justificació.

Aspectes emocionals i afectius durant el treball en grup (positius-negatius):Normalment no teníem problemes a l’hora de treballar en grup, però algun cop dos membres del grup volien fer un joc molt semblant, per tant algun dels dos havia de cedir. No hi havia molt problema per cedir el joc, ja que el primer que l’havia pensat continuava ideant-lo, i l’altre pensava altres maneres d’enfocar-lo. Crec que era bastant positiu.

Com es superaven els diferents punts de vista: Cadascú donava la seva opinió sobre els altres jocs, i si un joc no agradava, miràvem de millorar-lo entre tots els membres del grup.

  •  Paper del professor

Consignes: El professor destinava un seguit de classes en explicar la teoria i els alumnes preníem apunts. Després d’haver explicat la teoria, ens feia una classe pràctica on aplicava el que ens havia explicat perquè tinguéssim una idea del que havíem de fer en grup. A l’hora de fer la classe, el professor seia al pati i observava i prenia notes sobre el que fèiem, però no deia res per dirigir la classe, teníem absoluta llibertat per poder dirigir-la nosaltres.

Ajudes: Mentre nosaltres fèiem la classe no ens donava cap indicació, però quan acabàvem la classe ens explicava què és el que havíem fet bé i què caldria reforçar. Si teníem algun dubte mentre fèiem el treball, podíem anar a consultar-li abans de que ens toqués fer la classe.

Avaluació del treball en grup: El professor avaluava prenent notes mentre nosaltres fèiem la classe. Al principi de la classe havíem d’entregar-li un document on explicava tota la programació que teníem preparada, les explicacions dels jocs i les justificacions d’on apareixien les qualitats físiques bàsiques, que després avaluava.

grupdx

Anuncios

5 comments

  1. pealeixvc · marzo 30, 2016

    Jordi em sembla molt bona idea en realitzar aquesta activitat, ja que podríeu aprendre mentre que ho féieu amb jocs.

    Le gusta a 1 persona

  2. jtorrespe · marzo 31, 2016

    Gràcies aleix!! 🙂 Em semblar una idea diferent!

    Me gusta

  3. ramonasenjo · marzo 31, 2016

    Bon treball de grup per poder realitzar mitjançant les activitats físiques Jordi!!

    Le gusta a 1 persona

  4. aaronegeape · marzo 31, 2016

    Bona manera d’aprendre a treballar en grup i a més practicant activitats físiques. I like it! 🙂

    Le gusta a 1 persona

  5. laiagarciamartinezblog · marzo 31, 2016

    La veritat es que es molt interessant! Ben fet Jordi!

    Me gusta

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s